Gerda en Jos: Parels van de Balkan

Van Passau naar Wildon, Stiermark Oostenrijk.

De eerste drie verhaaltjes van onze aanrijroute naar Zagreb staan nu op de webblog. Zie onder het kopje verhalen. Foto's van Android telefoon naar iPad lukt niet, ook niet via Google drive. Wat een sores hè.. wel een paar van de iPad.

Nog twee stukjes van de aanrijroute en we zijn op de camping bij Zagreb, de plaats van samenkomst en we starten de rondreis.

Vandaag wordt het Wildon op een camperplaats dicht bij Graz en dicht bij de grens met Slovenië. Door Oostenrijk kiezen we nog voor de autoweg. Wel met vignet en af en toe toch nog tol betalen. En dan hebben we extra betaald en sluiten wij direct aan in een file. Een van de vele tunnels is in de revisie, een buis dicht, lijkt de Coentunnel wel. Het gevolg is een half uur vertraging en dat gebeurt een paar keer. Maar de andere tunnels brengen ons snel door de bergen op onze plaats van bestemming in het zuiden.

Op deze camperplaats maken wij kennis met een equipe uit onze groep, Aart en Anneke uit de provincie Groningen. Het eerste gesprekje verloopt vlotjes, voelt goed aan. Ook voor hun de eerste campergroepsreis.

Henk

"We zijn er bijna"! ?

Ik wens jullie een mooie tocht!

Koen

Terwijl jullie de kilometers zittend in jullie rijdende vakantiehuis doorbrengen, blijft het hier volop zomer. Voor mij dus geen excuses meer om in de tuin te blijven hangen. De afgelopen twee dagen circa 150 weggetrapt en dat voel ik best. Begin nu te snappen waarom jullie deze trip met de camper maken in plaat van met de fiets. Als het goed is moeten jullie Zagreb al (bijna) bereikt hebben en wachten wij hier op het volgende reisverslag. Geniet er saampjes lekker van!!!