Gerda en Jos: Parels van de Balkan

Reismagazine van Biograd naar Plitvice meren

Nog een paar dagen, maar wel bijzondere dagen voor wat we gaan zien, en dan is onze Balkanreis voorbij.

Vandaag rijden wij van Biograd naar de camping bij de Plitvice meren. Die meren moet je toch ook gezien hebben als je in Kroatië bent.

Wij verlaten de kust en gaan het binnenland in. Een mooie trip, nog even lang de kust en dan de bergen in. Onderweg gaan wij over de 'indrukwekkende Mastenica brug'. Het is een bijzondere constructie, maar om echt indruk te maken moet het we echt bijzonder zijn. Als we de brug over rijden, worden we aan de andere kant door reisgenoten opgewacht. De reisleiding heeft doorgegeven dat wij de geplande route niet kunnen rijden omdat een weg is afgesloten. Samen de omleidingsroute bepaald. Het landschap maakt steeds veel indruk op ons. Bergen en grote hoogvlaktes wisselen elkaar af. Boeiend. Onderweg een broodje langs de weg. De foto laat het ultieme campergevoel zien. (Kan ook met de caravan of gewoon met de auto).

Wij komen aan op de camping bij het natuurgebied van de meren. Morgen gaan we ze bekijken. Het weer wordt wel spannend, houden we het droog? De herfst kondigt zich hier ook aan.