Gerda en Jos: Parels van de Balkan

Laatste etappe naar de verzamelcamping

Vandaag komen we aan op de camping waar de 22 camper samen komen, Plitvice bij Zagreb.

Maar eerst moeten we nog ruim 200 km. rijden. We hebben geen vignet voor de tolwegen van Slovenië en op advies va. De ANWB zetten het rijden op tol- en autowegen uit, ander rijd je zomaar op tolwegen schrijft de Wielrijders Bond.

Al snel blijkt dat we een combi van een toeristische- en verrassingstocht rijden. Wat kunnen die wegwerkers veel bochten in een weg leggen. De doorgaans smalle weg slingert zich door een mooie landschap, heel groenen mooie heuvels en dan weer vlak. Bossen en open landschap met piepkleine gehuchtjes wisselen elkaar af. Wel weinig geld voor onderhoud, want het asfalt is een lappendeken van herstelplekken en scheuren en gaten. Hobbel de bobbel daar gaan wij door een mooi landschap en dat alles bij fantastisch mooi weer.

Via een D-weggetje komen we bij een grensovergang naar Kroatië. Twee douaniers kijken al naar ons uit. Eindelijk komt er iemand en nog wel een Nederlandse camper. Paspoorten worden uitgebreid gecontroleerd en op de computer worden onze antecedenten bekeken. De mannelijke helft van het tweetal wil de camper van binnen bekijken. Hij is te koop, jammer hij verstaat ons niet. De slagboom gaat open. Te snel, want ik wil nog even een foto maken. Geen probleem, ze hebben alle tijd.

Kroatië in en op naar de camping bij Zagreb, die langs de snelweg ligt, dus veel verkeerslawaai.

Kort na de middag komen we aan en maken kennis met de al aanwezige reisgenoten. 's Middags wandelen wij naar het dichtstbijzijnde dorpje 2 km. verder op. Geen goed plan bij 35 graden, toch maar doorgezet.

De avond en nacht blijft het warm en veel lawaai van het voorbijrazende verkeer.

Foto's houden jullie tegoed, wachten op beter WiFi

Carla en Wim

Wat heerlijk om jullie belevenissen te lezen, daar gaan we de komende tijd lekker van genieten?

Danny&Sharon

Leuk om te lezen! Heel veel plezier!

Elly

Zonder tol te betalen over de snelweg in Slovenië ?
Nou dat is dan een tip voor ons.
Jarenlang hebben wij netjes een vignet gekocht.......
Veel plezier hoor en genieten.
Doe ik ook.
Vanavond weer bridge gelukkig!

Vee

jacob en marijke van luit

Goedemorgen Jos en Gerda,

We hopen dat inmiddels de overige campergenoten zich ook hebben gemeld en jullie je thuis zullen voelen binnen de groep.Op TV zie je toch altijd veel plezier dus dat zal nu toch ook wel zo zijn.
In ieder geval liggen jullie op schema en zelfs al in even een wandelingetje gemaakt naar het dorpje. Dat is toch altijd wel
iets waar je nieuwsgierig naar bent bij aankomst. Bij 35 graden misschien wel geen goed idee, maar jullie
zijn wel wat gewend.
Gerda zit al heerlijk voor de caravan. En nu maar wachten op jullie reisgenoten. Staat het welkomstdrankje al klaar ?
Wij gaan over tot de orde van de dag :-)

Groetjes Jacob&Marijke

Bron & Ingrid

Leuk jullie ervaringen te lezen. Zal best een prachtige tocht geweest zijn en gaat de grote reis pas beginnen. Hier prachtig weer. Gisteren een prachtige dag aan het strand met Arie in Katwijk. Nu doen we het rustig in Eursinge, morgen verhuizen, want de 30ste naar Riga. Veel reis plezier.