Gerda en Jos: Parels van de Balkan

Boottocht Kornati eilanden

Weer wakker worden met het zonnetje aan de hemel, maar wel dreigende luchten in het zuiden. Wat gaan we doen? Hè daar is onze Jan al. De boottocht gaat toch door, de reder ziet er toch wel brood in. Over een half uur gaan we weg. Dat wordt haasten en voor een aantal een reden om niet mee te gaan. Ook weer jammer.

Met een flauw zonnetje varen we de haven uit. Een half uur later meldt de kapitein: allemaal naar binnen, over 2 minuten gaat het stortregen. Wat een vooruitziende blik heeft die man. Een half uur verder gevaren en de lucht klaart op, wordt blauw en dat blijft zo. Geweldig weer is het. Na een vaartocht van 2 uur krijgen wij een lunch die bestaat uit een soort gestoomde makreel, een karbonaadje witte kool, brood en rode wijn. Smaakt allemaal prima.

Drie uur lang wandelen wij daarna over een eiland, genieten van de fantastische vergezichten over de Adriatische zee met al die eilanden. Sluiten af met een zwemparty in de haven en dan nog een glas wijn. Tweeëneenhalf uur varen we terug door deze fantastische natuur en we zijn weer terug.

Op de camping worden we vergast op locale slokjes en hapjes en dan is het meer dan genoeg. Een schitterende dag, die de natuur besluit met weerlichten, donder en regen.